Введення і виведення в консольному додатку

Іноді, наприклад, для наукових розрахунків потрібно організувати який-небудь найпростіший введення даних, виконати, можливо, досить складну математичну обробку введених даних і оперативно вивести на екран результат обчислень. Така ж ситуація виникає і тоді, коли велика програма налагоджували по частинах. І для налагодження обчислювальної частини абсолютно не важливий сервіс при введенні даних.

Можна по-різному організувати таку програму, в тому числі програмуючи так званий консольний додаток (від англ. Console - пульт управління). Під консоллю зазвичай мають на увазі екран комп'ютера і клавіатуру.

Виведення на консоль таблиці чисел за допомогою форматування рядків

Скористаємося тим, що шрифт виведення на консоль є моноширинним (тобто кожен виведений символ - і крапка, і велика літера "Ш" - мають однакову ширину), і покажемо, як шляхом форматування рядків можна у вікно консолі вивести таблицю. Для цього виведемо в таблицю квадратний корінь в циклі від нуля до десяти. Отже, запускаємо Visual Basic 2010, замовляємо новий проект (New Project), в пункті Visual Basic вибираємо шаблон Console Application, задаємо ім'я рішення - ТаблКорінь і на вкладці програмного коду вводимо програмний код, представлений в лістингу:

Виклик методу MessageBox.Show в консольному додатку. Формат дати та часу

Програмування консольного додатку повертає тих, хто пам'ятає, в період кінця 1980-х років, коли з'явилися перші персональні комп'ютери з дуже слабкою продуктивністю і невеликою пам'яттю. Для виведення даних Visual Basic має зручний засіб MessageBox.Show, проте його використовують, коли працюють з екранними формами, а не з консоллю. Але в консольному додатку його викликати все-таки можливо. Покажемо на наступному прикладі, як практично це зробити.

Програмування інтервалів за допомогою оператора ElseIf

У цьому завданні ми маємо намір зіграти роль як би касира в супермаркеті, і якщо наш черговий покупець купив товарів на суму до 10 умовних грошових одиниць, то йому призначаємо знижку 10%, для суми від 10 до 20 одиниць належить знижка 20%. А при покупці на суму понад 20 одиниць покупцеві надається знижка 30%. Таким чином, в цьому завданні ми повинні програмувати наступні чотири інтервали:

Сума ≤ 0 → вихід;

0 <сума ≤ 10 → знижка = 10%;

10 <сума ≤ 20 → знижка = 20%;

сума> 20 → знижка = 30%.

Використання структури даних Dictionary

Словник даних Dictionary являє собою сукупність (колекцію) ключів і значень. Тобто кожен елемент (запис), що додається в словник, складається з значення Value і пов'язаного з ним ключа Key. Витяг значення по його ключу відбувається дуже швидко, оскільки клас Dictionary (Key, Value) реалізований як хеш-таблиця. Кожен ключ в словнику Dictionary (Key, Value) повинен бути унікальним,тобто єдиним у своєму роді, ексклюзивним. При додаванні в колекцію Dictionary чергового елемента так званий компаратор перевіряє на рівність унікальність нового ключа. Ключ не може бути порожнім (Nothing), а значення - може, якщо тип значення Value є посиланням. Можливе створення словника, в якому не відрізняється регістр символів. Використання словника Dictionary може істотно вплинути на ефективність алгоритму, на простоту його розуміння і легкість програмної реалізації.