Об'єктно-орієнтоване програмування в Visual Basic

Мова Visual Basic є об'єктно-орієнтованою мовою. Це означає, що всі функціональні частини програми розглядаються як об'єкти, що містять в собі деякі властивості, здатні виконувати певні методи і генерувати події. Для початківця програміста дуже важливо розуміти відмінність між класом і об'єктом. Клас є описом об'єкта, в той час як об'єкт є конкретним представником певного класу, т. Е. Кожен об'єкт є екземпляром певного класу. Наприклад, поняття "автомобіль" описує цілий клас об'єктів, які мають чотири колеса, кермо і вміють пересуватися, в той час як кожен конкретний автомобіль є об'єктом зі своїми розмірами коліс, положенням керма і швидкістю пересування.

Основними поняттями об'єктно-орієнтованого програмування є інкапсуляція, успадкування, поліморфізм.

Структура класу

Кожен клас містить набір полів, методів, властивостей, подій (узагальнено їх називають членами класу). Розглянемо коротко кожну з цих складових класу. Більш докладний опис буде дано далі.

  • Поля - змінні, що належать класу або примірнику класу. Належність до класу або примірнику класу характерна не тільки для полів, а й для методів, подій і властивостей.
  • Методи - процедури і функції класу.
  • Властивості - синтаксична надбудова, що дозволяє здійснювати в формі виклик функції, аналогічної читання / запису змінної. Наприклад, можна оголосити властивість Вік і при спробі запису в нього від'ємного значення видавати помилку. Насправді це не чисто синтаксична надбудова. Властивості підтримуються не тільки самим компілятором, а й середовищем Visual Basic 2010 року (на рівні метаданих збірки), проте для простоти розуміння цей момент можна опустити.
  • Події - синтаксична надбудова, підтримувана компілятором і середовищем Visual Basic 2010, яка дозволяє викликати методи інших об'єктів, які підписалися на дану подію. Наприклад, хто підписався на подію Натискання об'єкта Кнопка , кожен раз при натисканні кнопки буде отримувати повідомлення (у вигляді виклику методу).