Керування об'єктами в середовищі виконання алгоритмів
Модуль turtle. Основні команди.
turtle - модуль мови програмування Python для створення елементарної комп'ютерної графіки з використанням виконавця "черепашка"
Для роботи з модулем, його спочатку потрібно імпортувати до програми. Існує декілька способів імпорту модуля:
1 спосіб:
2 спосіб:
(імпортує лише задану функцію модуля)
(імпортує всі функції вказаного модуля)
Тобто першою стрічкою вашої програми повинна бути:
Після імпортування потрібного модуля, нам потрібно створити виконавця. У випадку імпорту модуля turtle другим способом, ми створюватимемо виконавця, задаватимемо йому ім'я та звертатимось до нього за допомогою цього імені.
Створення виконавця:
тобто:
Після створення виконавця, ми можемо віддавати йому команди для виконання.
Щоб використати дані команди, потрібно написати наступну структуру:
виконавець.команда(аргумент)
Наприклад:
t.forward(100)
t.left(45)
t.bk(50)
Виконуючи даний фрагмент, черепашка з іменем t пройде вперід 100 пікселів, поверне ліворуч на 45 градусів та повернеться назад на 50 пікселів.
Основні команди для переміщення виконавця "черепашка":
- forward(n) або fd(n) - рух вперід на n кроків (пікселів);
- backward(n) або bk(n) - рух назад на n кроків (пікселів);
- left(k) - поворот ліворуч на k градусів;
- right(k) - поворот праворуч на k градусів;
- speed(s) - встановлює швидкість переміщення виконавця (s=[0..10]);
- reset() - очищує полотно, повертає виконавця в початкове положення;
- clear() - очищує полотно, виконавець залишається в своїй позиції;
- up() - підняти олівець;
- down() - опустити олівець;
- begin_fill() - почати малювати із заливкою;
- end_fill() - заповнити намальовану область кольором (завершити малювання із заливкою);
- circle(r) - намалювати круг радіусом r;
- circle(r, k) - намалювати дугу радіусом r і градусною мірою k.
Керування зовнішнім виглядом виконавця "черепашка":
- width(n) - встановлюється товщина пера n пікселів;
- color('n', 'm') - встановлюється колір пера n, а колір заливки m. Якщо перо та заливка мають однаковий колір - вкавзуємо лише колір пера;
- bgcolor('n') - встановлює колір фону n;
- shape(type) - встановлює тип (зовнішній вигляд) виконавця:
- circle - круг;
- triangle - трикутник;
- square -квадрат;
- arrow - стрілка;
- turtle - черепашка;
- classic - повернення до класичного вигляду.
Завдання:
1. Випишіть до зошита та вивчіть основні керуючі структури для виконавця "черепашка";
2. Наберіть заданий текст програми та перегляньте що вона виконує (потрібно мати встановлений Python на ПК):
3. Створіть програму в Python, яка допоможе Анні намалювати ковзанами відповідний візерунок (колір фону - cyan; товщина пера - 2; колір пера - white; довжина сторони квадрата - 100):
4. Готуємось до тестування по даному матеріалу;
5. Миємо руки і НЕ ХВОРІЄМО!
Додаткові відомості:
Іменовані кольори в Python: