Елемент керування Radiobutton (перемикач)
Елементи управління Radiobutton називають перемикачами, оскільки розташовані в групах, вони дозволяють вибрати одне з декількох значень.
Оскільки, перемикачі застосовуються групами, то перед створенням самого перемикача потрібно створити групу, до якої він належатиме:
Елемент керування перемикач створюється за допомогою функції Radiobutton() з наступним синтаксисом:
Властивості елемента керування Radiobutton:
bg = 'значення' - колір фону елемента керування;
fg = 'значення' - колір тексту елемента керування;
font = 'шрифт розмір' - задає сімейство та розмір шрифту елемента керування;
width = число - ширина елемента керування у символах (по замовчуванню - 20);
height = число - вказує висоту елемента керування в рядках (по замовчуванню - 10);
variable = назва_групи - змінна, яка ідентифікує належність перемикача до певної групи;
value = значення - значення, яке набуватиме змінна variable при виборі даного перемикача.
Розглянемо приклад:
Створити програму яка імітуватиме роботу калькулятора. Передбачити два поля для введення даних, чотири перемикачі для вибору дії, кнопки для виконання обчислень. Результат обчислень виводити в текстову мітку.
Хід виконання:
1. Створимо головне вікно:
2. Створимо та розташуємо у вікні потрібні елементи керування (два текстових поля, чотири перемикача, кнопку та пустий текстовий напис):
Запустимо програму для перевірки:
Як видно із зображення нам вдалося створити всі заплановані елементи керування. Але при запуску всі перемикачі - вимкнуті, тобто не вибрано жодної дії, що може призвести до помилки під час обчислення. Щоб ввімкнути програмно один з перемикачів, потрібно використати метод set() до змінної групи і задати значення обраного перемикача. В даному випадку, оберемо дію додавання:
Запустимо програму і переконаємось, що все спрацювало:
3. Створимо функцію для обчислення:
4. Залишається додати до створеної кнопки функцію обчислення:
5. Запустимо створену програму на виконання та перевіримо її працездатність:
Повний код програми:
Завдання:
1. Опрацювати статтю та законспектувати основні моменти;
2. Створити програму з прикладу за зразком, запустити та перевірити її працездатність;
3. Створену програму переслати на перевірку, використовуючи E-mail.